Projekt „W Gminie Kotuń najważniejszy jest START” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
REGULAMIN REKRUTACJI I UDZIAŁU W PROJEKCIE
„W Gminie Kotuń najważniejszy jest START”
UDA-POKL.09.01.02-14-296/11-00
§ 1. Informacje ogólne
-
Regulamin określa proces rekrutacji i udziału w projekcie „W Gminie Kotuń najważniejszy jest START”, realizowanego przez Gminę Kotuń w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”, Poddziałanie 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych”.
-
Projekt skierowany jest do uczniów i uczennic z klas I-III szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Kotuń , tj.:
-
1. Zespół Oświatowy (ZO) w Kotuniu,
-
2. Zespół Szkół (ZS) w Bojmiu,
-
3. Szkoła Podstawowa (SP) w Broszkowie,
-
4. ZS w Żeliszewie Podkościelnym.
-
5. SP w Koszewnicy.
-
6. SP w Cisiu-Zgrudziu.
-
Głównym celem projektu jest wsparcie w okresie realizacji projektu indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III 6 szkół podstawowych gminy Kotuń , dostosowanego do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych tych uczniów oraz ich możliwości psychofizycznych. Cele szczegółowe projektu: - Zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny w szkołach podstawowych funkcjonujących na terenie Gminy Kotuń oferty edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznej, zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi. - Stworzenie warunków w szkołach objętych wsparciem, umożliwiających i wspomagających indywidualna pracę nauczyciela z uczniem, poprzez wyposażenie bazy szkoły w niezbędne materiały dydaktyczne w okresie do końca realizacji projektu. - Zminimalizowanie specyficznych trudności w uczeniu się u 50% uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Kotuń, w wyniku realizacji projektu dotyczącego indywidualizacji
-
Projekt będzie realizowany w okresie od 01.01.2012 r. do 31.12.2012 r.
-
Projekt finansowany jest z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
-
Udział w projekcie jest bezpłatny.
§ 2. Grupy docelowe
Projektem objęci będą zdiagnozowani przez zespoły powołane w poszczególnych szkołach uczniowie i uczennice klas I-III szkół podstawowych w Gm. Kotuń, a zatem 210 dzieci (110 DZ i 100 CH). W poszczególnych zajęciach specjalistycznych wezmą udział te dzieci, u których zdiagnozowano określone problemy (kryterium rekrutacji).. W zajęciach rozwijających zdolności i zainteresowania wezmą udział uczniowie szczególnie uzdolnieni.
Dobór dzieci do uczestnictwa w projekcie został dokonany w oparciu o przeprowadzoną przez szkoły diagnozę. Diagnoza sytuacji w szkołach została przeprowadzona przez zespoły nauczycieli, powołane przez dyrektorów w celu zaspokajania indywidualnych potrzeb ucznia w obszarze edukacji i wychowania, w którego skład weszli wychowawcy klas I-III, a także dodatkowo kadra pedagogiczna szkoły. Diagnoza obejmowała obserwacje uczniów klas I-III na zajęciach dydaktycznych oraz pozalekcyjnych, wycieczkach, uroczystościach szkolnych, w bibliotece, na korytarzach, w czasie przerw. Ponadto badania obejmowały również: - analizę osiągnięć uczniów – zapisy w dziennikach lekcyjnych, egzaminy wewnętrzne przeprowadzone w klasach I-III; - analiza dokumentacji wychowawcy; - analiza dokumentacji pedagoga szkolnego oraz informacji dostarczonych przez pracowników PPP; - rozmowy z uczniami klas I-III oraz rodzicami uczniów. W przypadku uczniów klas I, podstawą do zakwalifikowania do poszczególnych zajęć były wyniki diagnozy oraz rozmowy z rodzicami tych dzieci. Wyniki diagnozy wykazały, iż niezbędne jest przeprowadzenie specjalistycznych zajęć, wspomagających pracę szkoły w zakresie indywidualizacji nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół . Jednocześnie dyr. szkół przeprowadzili wstępne spotkanie z rodzicami dzieci, podczas którego zaprezentowane zostały założenia projektowe. Rodzice z aprobatą podeszli do przedstawianych propozycji i wykazali zainteresowanie planowanym wsparciem projektowym.
§ 3. Formy wsparcia
Zaplanowano następujące formy wsparcia:
Szkoła zrealizuje zajęcia dodatkowe, wspierające indywidualizacje procesu dydaktycznego, na podstawie opracowanych przez zespół nauczycieli programy indywidualizacji. Wybór wykonawców tych usług zostanie przeprowadzony zgodnie z PZP. wyjaśnienia IZ i MEN w tej sprawie. Liczebność grup będzie zgodna z wytycznymi MENiS w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno -pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. W ramach dodatkowych zajęć przekazane będą informacje kształtujące postawy wzajemnego szacunku wobec siebie i partnerskich relacji między płciami. Przekazywane będą komunikaty nt. Możliwości wyborów życiowych niezależnie od płci. Zadanie nr 1 Realizacja indywidualizacji nauczania poprzez zajęcia w w ZO w Kotuniu: Dla każdych zajęć przewidziano następującą liczbę godzin w podziale na grupy: Zajęcia nr 1 dla 33 U, 6 grup x 30 h =180 h Zajęcia nr 2 dla 13 U w 2 grupach x 30 h = 60 h Zajęcia nr 4 dla 36 U, 6 grup x 30 h = 180 h Zajęcia nr 5 dla 25 U, 5 grup x 30 godzin = 150 h Zajęcia nr 7 dla 21 U 5 grup x 30 h = 150 h
Zadanie nr 2 Realizacja indywidualizacji nauczania poprzez zajęcia w w ZS w Bojmiu, Dla każdych zajęć przewidziano następującą liczbę godzin w podziale na grupy: Zajęcia nr 1 dla 8 U (5 Dz/3 CH) 1 grupa x 40 godzin Zajęcia nr 2 dla 12 U (6 Dz/6 CH) 2 grupy x 30 h = 60 h Zajęcia nr 3 dla 5 U (3 Dz/1 Ch) 1 grupa x 40 h = 40 h Zajęcia nr 4 dla dla 20 U, 2 grupy x 60 h=120 h Zajęcia nr 6 dla 6 U, 1 grupa x 30 h Zajęcia nr 8 dla 9 U, 2 grupy x 30 h = 60h Zadanie nr 3 Realizacja indywidualizacji nauczania poprzez zajęcia w w SP w Broszkowie, Dla każdych zajęć przewidziano następującą liczbę godzin w podziale na grupy: Zajęcia nr 1 dla 5 U, 2 grupy x 60 h = 120 h Zajęcia nr 4 dla 7 U, 1 grupa x 60 h Zajęcia nr 5 dla 4 U, 2 grupy x 60 h = 120 h Zadanie nr 4 Realizacja indywidualizacji nauczania poprzez zajęcia ZO w Żeliszewie Podkościelnym, Dla każdych zajęć przewidziano następującą liczbę godzin w podziale na grupy: Zajęcia nr 1 dla 30 U, 3 grupy x 60 h = 180 h Zajęcia nr 2 dla 20 U, 2 grupy x 30 h = 60 h Zajęcia nr 3 dla 5 U, 1 grupa x 60 h Zajęcia nr 4 dla 16 U, 2 grupy x 60 h=120h Zajęcia nr 7 dla 10 U, 2 grupy x 30 h=60h Zajęcia nr 8 dla 12 U, 2 grupy x 30 h = 60 h Zadanie nr 5 Realizacja indywidualizacji nauczania poprzez zajęcia w SP Koszewnicy, Dla każdych zajęć przewidziano następującą liczbę godzin w podziale na grupy: Zajęcia nr 1 dla 19 U, 3 grupy x 30 h = 90 h Zajęcia nr 4 dla 9 U, 2 grupy x 30 h = 60 h Zajęcia nr 7 dla 27 U, 3 grupy x 30 h = 90 h Zadanie nr 6 Realizacja indywidualizacji nauczania poprzez zajęcia w Sp w Cisiu Zagrudziu, Dla każdych zajęć przewidziano następującą liczbę godzin w podziale na grupy: Zajęcia nr 1 dla 18 U, 3 grupy x 30 h = 90 h Zajęcia nr 3 dla 9 U, 1 grupa x 30 h Zajęcia nr 4 dla 20 U, 2 grupy x 30 h = 60 h Zadanie nr 7 Doposażenie bazy dydaktycznej we wszystkich szkołach, Wyposażenie dydaktyczne sal będzie zgodne z potrzebami uczniów i uczennic poszczególnych szkół w zakresie potrzeb określonych przez diagnozujące zespoły. Zakupione zostaną ch objętych wsparciem, umożliwiających i wspomagających indywidualna pracę nauczyciela z uczniem, poprzez wyposażenie bazy szkoły w niezbędne materiały dydaktyczne w okresie do końca realizacji projektu.zgodnie z budżetem niezbędne wyposażenie dydaktyczne do każdej szkoły (wyszczególnione szczegółowo w budżecie dla każdej szkoły oddzielnie. Ponadto zakupione zostaną specjalne gry i plansze edukacyjno-wychowawcze dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Szkoła zostanie wyposażona zgodnie z budżetem w brakujące oprogramowanie multimedialne lub tylko wyposażenie zaliczane do cross-financingu szkoły doposażą swoją bazę dydaktyczną w sprzęt specjalistyczny (specjalistyczne oprogramowanie, pakiety do diagnozowania i korygowania dysfunkcji i dysharmonii rozwojowych, takich jak: wady wymowy, dysleksja, wady postawy i zaburzenia koordynacji ruchowej). Zakupione materiały dydaktyczne i sprzęt będą również służyć kształtowaniu w uczniach i uczennicach poczucia równości i zostaną wykorzystane w nauczaniu niestereotypowego postrzegania ról kobiecych i męskich w społeczeństwie. poprzez realizację tego działania osiągnięty zostanie Standard IV opisany w "Zasadach....". Opis doposażenia znajduje się w budżecie szczegółowym
§ 4. Organizacja zajęć
W ramach projektu zostaną podjęte działania w poszczególnych szkołach na terenie Gminy Kotuń dla dzieci z klas I-III. Zaplanowano przeprowadzenie łącznie 2330 godzin zajęc w poszczególnych szkołach. Liczba godzin zajęć dla jednej grupy wyniesie min. 30, tak więc łącznie przeprowadzonych zostanie 2330 godzin zajęć we wszystkich szkołach biorących udział. Liczebność grup wyniesie zgodnie z diagnozą od kilku do kilkunastu osób.
W oparciu o przeprowadzoną diagnozę potrzeb uczniów, w celu realizacji działań ukierunkowanych na indywidualizację procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w kontekście wdrażania nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego zaplanowano następującą liczbę grup w podziale na poszczególne szkoły i zajęcia:
Powrót
§ 5. Rezultaty projektu
Poprzez realizację projektu zakłada się osiągnięcie zarówno rezultatów twardych jak i rezultatów miękkich.
Produkty:
Produktem będzie 2330 h zajęć edukacyjnych w tym
Zajęcia nr 1. zajęcia w czytaniu i pisaniu w tym także zagrożenie ryzykiem dysleksji w 6 szkołach 700 h.
Zajęcia nr 2 zajęcia socjoterapeutycznych i psychoedukacyjnych 180 godz.
Zajęcia nr 3 zajęcia dla dzieci w trudnościach w zdobywaniu umiejętności matematycznych 130 h.
Zajęcia nr 4 zajęcia z gimnastyki korekcyjnej 600 godz.
Zajęcia nr 5 zajęcia z j. angielskiego dla uczniów uzdolnionych językowo 270 h
Zajęcia nr 6 zajęcia z j. polskiego dla uczniów uzdolnionych polonistycznie 30 h
Zajęcia nr 7 zajęcia matematyczne dl;a uczniów uzdolnionych 300 h
Zajęcia nr 8 zajęcia plastyczne dla uczniów uzdolnionych plastycznie 120 h
§ 6. Rekrutacja
-
Uczestnikiem projektu może być uczeń bądź uczennica uczęszczający/ca do klasy I-III w danym roku szkolnym tj. 2011/2012 oraz 2012/2013 do szkoły podstawowej na terenie Gminy Kotuń.
-
Na zajęcia w poszczególnych szkołach przyjmowani będą tylko uczniowie tej szkoły.
-
Rekrutacja na poszczególne zajęcia przeprowadzona zostanie w miesiącu styczniu i lutym 2012 oraz we wrześniu 2012
W obydwu przypadkach rekrutacja dotyczyć będzie wszystkich uczniów z klas I-III danego roku szkolnego.
-
Rodzic dziecka ubiegający się o uczestnictwo w projekcie składa uzupełnioną kartę zgłoszeniową (załącznik do regulaminu) do sekretariatu szkoły.
-
Do karty zgłoszeniowej rodzic ucznia zobowiązany jest dołączyć:
-
Jedna karta zgłoszeniowa służy do zgłoszenia dziecka wyłącznie na jeden rodzaj zajęć.
-
Karta zgłoszeniowa przed złożeniem powinna zostać skopiowana przez rodzica. Na kserokopii pracownik danej szkoły powinien złożyć potwierdzenie przyjęcia dokumentu.
-
Terminy składania kart zgłoszeniowych wyznacza się na: miesiąc styczeń/luty i wrzesień 2012 r.
-
Decyzję o przyjęciu ucznia/uczennicy na poszczególne zajęcia w danej szkole podejmie komisja rekrutacyjna, która zostanie powołana przez koordynatora projektu odrębnie dla każdej szkoły.
-
W skład Komisji Rekrutacyjnej w danej szkole wchodzić będzie dwóch nauczycieli wyznaczonych przez Dyrektora, działających w zespole odpowiedzialnym za opracowanie, wdrożenie i realizację działań ukierunkowanych na indywidualizację procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III w kontekście wdrażania nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego na I etapie edukacyjnym.
-
Komisja Rekrutacyjna weryfikuje dane zawarte w karcie zgłoszeniowej oraz na podstawie diagnozy dokonuje oceny potrzeby uczestnictwa ucznia we wskazanych zajęciach. Dokonana ocena jest oceną punktową. Ilość przyznanych punktów wynosić może od 0 do 3, przy czym 0 – oznacza brak potrzeby uczestnictwa w zajęciach, natomiast 3 – najwyższą potrzebę uczestnictwa ucznia w zajęciach.
-
Po zakończonej ocenie, komisja sporządza listę rankingową, zawierającą informację o uczniach zakwalifikowanych do udziału w zajęciach oraz listę rezerwową, jeżeli liczba zgłoszonych uczniów przekracza liczbę miejsc na poszczególnych zajęciach, przy czym:
-
w danym roku szkolnym uczeń może wziąć udział w maksymalnie dwóch rodzajach zajęć,
-
do udziału w określonego rodzaju zajęciach może zostać zakwalifikowany uczeń, który został objęty zajęciami tego samego typu, w ramach zajęć ujętych w arkuszu organizacyjnym szkoły na dany rok szkolny jedynie w przypadku, gdy liczba złożonych kart zgłoszeniowych nie przekracza liczby miejsc na zajęciach określonego rodzaju.
-
Po zakończeniu procesu rekrutacji listy rankingowe oraz listy rezerwowe przekazane zostaną do Biura Projektu, które mieści się w Urzedzie Gminy Kotuń, ul .siedlecka 56 c 08-130 Kotuń.
-
Koordynator projektu zatwierdza listy rankingowe i rezerwowe uczestników projektu.
-
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w procesie rekrutacji koordynator projektu pisemnie wzywa dyrektora szkoły o ich usunięcie w terminie 7 dni.
-
W ciągu 7 dni od daty ogłoszenia informacji o wynikach naboru rodzic ma prawo złożyć pisemne odwołanie. Pismo należy skierować do Kordynatora Projektu „W Gminie Kotuń najważniejszy jest START” oraz złożyć w UG Kotuń. Koordynator Projektu w ciągu 7 dni od daty otrzymania odwołania po zbadaniu sprawy, pisemnie zawiadomi wnioskodawcę o jej wyniku.
-
Uczeń zakwalifikowany do uczestnictwa w projekcie może zostać skreślony z listy uczestników w przypadku:
-
rezygnacji złożonej przez rodziców dziecka,
-
rażącego naruszenia zasad uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych,
-
rezygnacji z nauki w szkole biorącej udział w projekcie,
-
w przypadku nieusprawiedliwionego opuszczenia co najmniej 20% zajęć.
-
Skreślenie ucznia z listy uczestników projektu dokonuje Koordynator Projektu, wskazując równocześnie pierwszą w kolejności osobę z listy, rezerwowej, zakwalifikowaną do zastąpienia osoby skreślonej z listy. W razie nie wyrażenia zgody na udział w projekcie osoby wskazanej z listy rezerwowej, proponuje się następną w kolejności, aż do skutku.
-
Regulamin dostępny jest w Biurze projektu, szkołach biorących udział w projekcie oraz na stronie internetowej www.kotun.pl
§ 7. Obowiązki rodziców uczestników
1. Każdy uczestnik i uczestniczka projektu zobowiązuje się do:
a) systematycznego uczestnictwa w zajęciach w ramach projektu zgodnie z ustalonym harmonogramem zajęć,
b) bieżącego informowania o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić jego udział w projekcie oraz usprawiedliwienia ewentualnych nieobecności na zajęciach,
e) zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu.
§ 8. Postanowienia końcowe
-
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 r. i obowiązuje do czasu zakończenia realizacji Projektu.
-
Niniejszy regulamin zatwierdza i zmienia Koordynator Projektu.
-
Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu wymagają formy pisemnej.
-
Ostateczna interpretacja Regulaminu Rekrutacji należy do Koordynatora Projektu.
Koordynator Projektu
(-)
Sławomir Smolak
Powrót
Projekt „W Gminie Kotuń najważniejszy jest START” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
|